Invorderingsspecialist - Groningen Werken én leren? Als invorderingsspecialist bij het Landelijk Incassocentrum (LIC) in Groningen krijg je deze kans. Samen met andere collega's ben jij verantwoordelijk voor de inning van belasting- en toeslagschulden. Een verantwoordelijkheid van formaat! Waarom deze vacature? Dit doe je bij de Belastingdienst Als invorderingsspecialist bij het LIC houd jij je in hoofdzaak bezig met het schrijven van verweerschriften en procedeer je, als procesvertegenwoordiger, bij diverse Rechtbanken in het land. Hierbij vertegenwoordig je de Staat der Nederlanden, maar je hebt ook oog, bij het behandelen van beroepschriften, voor de belangen van burgers en bedrijven. Ook beantwoord je dagelijks diverse vragen van burgers, bedrijven en collega's op het gebied van uitstel en kwijtschelding van belastingen en toeslagen. Je werkt hybride, zowel op kantoor als thuis en je reist maandelijks meerdere keren door het land op weg naar een rechtszitting. Kortom, een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is. Binnen het LIC zijn we continu aan het doorontwikkelen op diverse gebieden, waaronder de vaktechnische infrastructuur. Wij vinden het van belang dat jij hieraan je steentje bijdraagt. In de overleggen, zowel op kantoor als met de collega's in het land, delen we kennis met elkaar. Relevante casussen worden met elkaar besproken om hiervan te leren. Jij begeleidt deze casusbesprekingen onder andere aan de hand van methodiek van de casusdialoog. We zien graag dat je hier een proactieve houding laat zien. Je laat zien dat je een betrouwbare en integere sparringpartner bent en dé vraagbaak voor collega's. Actuele kennis van jurisprudentie is hierbij essentieel. Wij bieden jou de eerste maanden een theoretische opleiding, gevolgd door een leer-en-werkprogramma in de praktijk. De totale opleiding duurt maximaal 21 maanden; een geweldige kans om je persoonlijke- en professionele vaardigheden (verder) te ontwikkelen én je te verdiepen in de invordering. Hierdoor ben je in staat om op diverse manieren bij te dragen aan de invorderingsfunctie van de Belastingdienst van de toekomst en aan een gezonde BV Nederland! Een bijzondere baan, omdat... • Je helpt het vertrouwen in een moderne Belastingdienst te versterken; jij maakt deel uit van onze missie om bij te dragen aan een financieel gezond Nederland; "Onderdeel uitmaken van het team beroep maakt dat ik elke dag voor een nieuwe uitdaging kom te staan. Aan de ene kant ben je het aanspreekpunt voor al je collega's binnen de Belastingdienst, waar je aan de andere kant het gezicht van de Belastingdienst voor de burger bent. Alle facetten van de invordering komen aan bod en juist dát maakt dat het werk nooit saai wordt". Jeanine, Invorderingsspecialist bij de Belastingdienst. De afdeling - Directie Centrale Administratieve Processen De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies. Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen. Kijk voor meer info: https://werken.belastingdienst.nl/centrale-administratieve-processen-cap. De organisatie - Belastingdienst Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee. De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken. Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. Solliciteren bij de Belastingdienst Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen. Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt. We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer. Neem contact op met Heleen Woertman, Adviseur Werving en Selectie
In de Fiscale Vereenvoudigingswet is voorgesteld om de rechtsbescherming van de burger te moderniseren en te stroomlijnen door de fiscale rechter bevoegd te maken ten aanzien van geschillen over uitstel en kwijtschelding van zowel belasting- als toeslagschulden. Met de fiscale rechter worden de bestuursrechter bij de rechtbank (in eerste aanleg), het gerechtshof (in hoger beroep) en de Hoge Raad (in cassatie) bedoeld. Dit zal leiden tot een fikse uitbreiding van het aantal bezwaar- en beroepschriften. Deze vacature maakt daar onderdeel van uit.
• We jouw ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied aanmoedigen door je een leer-en-werkprogramma aan te bieden met een uitgebalanceerde mix aan opleidingen, vaardigheidstrainingen en coaching on the job.
• Je landelijk werkt, dus veel diversiteit in je baan.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
• Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
• Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
• Op 5, 8 en 9 juli vinden de selectiegesprekken plaats. De arbeidsvoorwaardelijke gesprekken vinden plaats op 12 juli. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.
Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.
onbekend
Functietitel | Belastingadviseur |
Indicatie salaris (min – max] | onbekend – onbekend |
Opleidingsniveau | HBO |
Aantal uren (min – max) | 32 – 36 |
Contactgegevens | onbekend , onbekend onbekend |
Type contract | Tijdelijk |
Branche | Beveiliging/Bewaking |
Locatie | Groningen, Groningen,Nederland |
Soliciteer direct | https://werken.belastingdienst.nl/vacatures/invorderingsspecialist-groningen-e2595 |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuituithuizermeeden.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Uithuizermeeden en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.